Grote bedrijven hebben vaak in het verleden snel enorme successen geboekt. Directies en strategen hebben daarbij een geweldige invloed op de bedrijfsvisie gehad die tot die successen hebben geleid. Maar diezelfde visie is vaak ook heel geschikt voor het midden- en kleinbedrijf en voor een groot deel zelfs voor zzp’ers.
Manieren van uitgroeien
In deze special is een aantal artikelen opgenomen met daarin de geschiedenis van enkele multinationals en hun visie op de bedrijfsvoering. Zo wordt verhaald hoe het bedrijf Bruynzeel als familiebedrijf begon en van vader op twee zonen overging en daarbij al in het begin grote successen boekte. Wellicht een nog grotere expansiedrift toonde het vloerenbedrijf Carpetland dat in slechts enkele tientallen jaren uitgroeide tot een bedrijf met een zeer groot aantal vestigingen.
Bedrijfsvisies
Dat ook de bedrijfsvisie van groot belang is voor het succes van een bedrijf wordt onder meer verwoord in een artikel over AkzoNobel. In dat artikel wordt stilgestaan bij de visie van die multinational die de slogan voert Tomorrow's Answers Today.
Ontwikkeling artikelen
Binnen de bedrijfsvoering wordt in veel gevallen voortdurend nagedacht over de producten die vervaardigd worden. Terwijl aanvankelijk een bepaald product de boventoon voert kan in de loop van de jaren een geheel ander product ontwikkeld worden waarover te lezen is in het artikel over Yamaha als wereldmerk.
Velen zullen bij de merknaam Yamaha meteen denken aan een motor en anderen aan een piano of vleugel. Maar Yamaha levert nog veel meer producten. Zelfs vele tientallen waarbij bij een aantal producten…
Het bedrijf Bruynzeel (oorspronkelijk een familiebedrijf) is op 1 augustus 1897 in Rotterdam opgericht als stoomtimmerfabriek “De Arend” door Cornelis Bruynzeel. Die fabriek leverde onder de firmanaam…
Carpetright is een Britse winkelketen die met meer dan 600 winkels de grootste vloerenspecialist van Europa is. Naast vloeren worden tegenwoordig ook bedden, matrassen en bedtextiel geleverd. Nederlan…
AkzoNobel heeft als hoofdvisie: vooruit denken. Die visie wordt uitgedragen met de slogan Tomorrow's Answers Today. AkzoNobel heeft daarnaast ook een aantal andere belangrijke uitgangspunten die gezam…
Gepubliceerd door Rickandie op 23-09-2012. Het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van deze special ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.